jag

jag

tisdag 1 januari 2019

En jävla start på det nya året


Det hann inte gå många timmar på det nya året innan helvetet bröt ut på riktigt och dessutom kostade mig en vän jag haft i många år.

Men livet kan vara så ibland.

Det jag absolut säkert vet är att vi inte kan leva ett år till i kaos, då kommer det bli som för Tim Bergling och sluta med ett farväl.

Detta året måste vi ta tag i saker och släppa taget om människor och saker som tar energi eller bidrar till kaoset.
Vi är alla svårt skadade av all ångest och all stress. Ingen klarar längre av en enda sak till.

Det nya året börjar med kaos med stallet vi står i och en häst som absolut inte kan stå själv utan att bli så stressad att hon gör sig illa. I sängen på bottenvåningen sitter en tjej och gråter och som vill göra sig själv illa efter det som hände idag. Själv är jag så utmattad att jag inte kan gå ikväll.

Skrämmande hur fysiska symtom kan dyka upp på psykisk stress.

2019 har vi en rad beslut att fatta.
Många riktigt tuffa andra enkla därför att de har varit nödvändiga en längre tid.

Livet är aldrig enkelt men vårt har varit ett helvete större delen. Varje uns har jag fått kämpa för, har aldrig fått något gratis.

Allt vacklar till och med min guds tro och framför allt tron på människan.

Det finns ingen godhet kvar i världen ingen empati. Alla gör bara allt för egen vinning.

I den världen är vi malplacerade för vi tänker också på andra.
Vi är helt fel ute för vi förstår andra levande individer, tänker oss in i hur de har det och hur saker påverkar dem.

I vår familj är det lättare att förstå ett djur än en människa, kanske inte gäller sonen som läser folk som dagstidningar.

Jag är egentligen konflikt rädd men har i livets alla skeenden fått lära mig att slåss för allt.
Jag går sönder av konflikter, faller i bita av kritik, nej inte längre men gjorde det förr.
Instinkten säger mig dock att jag ska fly, men flykt löser inga problem.

I morgon har vi ett beslut att ta som kommer påverka hela familjen och en häst vi älskar. Och kanske också andra individer som älskar oss.

( läs detta med neutrala glasögon kära du, vad står det egentligen? )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.