jag

jag

fredag 25 januari 2019

ljuset kommer åter



Jag har mått så fruktansvärt dåligt.
Jag har inte sett någon ände på våra problem.
Men..
nu finns det ljus i tunneln.

Jag mår efter omständigheterna bättre.
Viss ekonomin denna månad (feb) är sämre än någonsin eftersom maken får pengar efter hur många arbetsdagar det är i en månad och dec hade ju som bekant färre än vanligt. så vi fick en tusing minder.

Men jag hoppas på ett mirakel som nog aldrig kommer då det ju bara är 28 dagar i feb och alltså mindre lön igen...
Vi har all gått upp i vikt dels för att man gör det under stark stress, dels för att vi äter sämre mat än vanligt folk. Det går inte att få ihop pengar till fint kött när det inte finns mer än ett par tusen i månaden till mat och allt annat som förbrukas i ett hushåll en vanlig månad.

Jag mår bättre psykiskt, det känns fantastiskt.
Jag har orkat stänka och stryka dukar och örngott.
Jag har vattnat blommorna.
Jag har tvättat soffan, äntligen.
Vaxat bordet igen...

Jag har kan läsa en bok  korta stunder.
Jag kan lyssna.
Jag känner igen tv program jag sett tidigare.
Jag har börjat ta hand om mig själv och jag kan säga nej.



Våren är på väg och jag tänker försöka sitta ute i vårsolen.
Sol ger ju som bekant höjda värden av serotonin i kroppen och det är ju lack på det som ger depression.

Jag ska samla kraft och sortera mina frö påsar sen i fjol, så jag vet vad jag har.
Man är ju lite nyfiken på vad man kan få att gro i år.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.