jag

jag

tisdag 29 maj 2012

Trädgårds tankar... i bild.

Det är nog vackrast nu. Träden har annu sitt ljusgröna bladverk, snart mörknar det och höst rasslet börjar i trädens kronor...
Överdådet är gränslöst vackert.
Hon kom den lilla Japanska Aklejan som jag väntat på. Blommar lite i skuggan under min Diablo.


 Midsommar blomstren i full blom, fast det inte är midsommar än..
 spireabuskarna är täckta av flor av snövita flockar med blommor.
Strandtrift en helt fantastisk liten blomma.


 Tänk vad lite blåkorn kan göra, i år är Boll olvonets bollar enorma.
Min syren fyller hela kvarteret med väldoft...

I denna ljuva sommartid... gå ut min själ och fröjda dig.
Ja det gör jag varje dag.
 Ny
Gammal
Står där mitt i min akleja rabatt och njuter, de som är nyare håller tyvärr redan på att blomma över, de gamla sorterna slår ut nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.