jag

jag

torsdag 3 maj 2012

Min trädgård tar form


Så här blev det.
Vi började med att plantera en häck ut mot cykelbanan och så köpte jag en snöbollsbuske eller boll olvon, för en sån hade min pappa i sin trädgård. Det var svärfar som satte häcken av Aronia åt oss.

Så här såg det ut.

Jag hade petat ner en hel del lökar och nu var jag jätte nyfiken på alla plantor som jag hittat i trädgården.
Mitt på framsidan växte ett underbart Rosenhagtorn, tyvärr gick hackspetten hårt åt det och en vacker vår kom det inga blad mer, men den här bilden är från 2006 och då växer det påskliljor under, tyvärr är tomten ganska sank så de ruttnade.


Här Är Anitas gamla stockros på väg upp, alla som är från odensbacken vet att Anita och Conny hade huset före oss. Den rosa ruggen är min Akleja från pappas tomt i Brevens. Bakom är de två socker toppsgranarna och Tujan som fanns där när vi flyttade in. För bara några år sedan en kall vinter blev de bruna och jag sågade ner dem.
Och så här blev rabatten under fönstret i köket.
Så här såg den ut innan.

Det har tagit några år och som alla vet så blir en trädgård aldrig färdig. Blommor kommer och blommor dör.
Nästa blogg kommer att handla om hur det ser ut idag.

Fortsättning följer alltså....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.