jag

jag

tisdag 8 maj 2012

Blommor i min trädgård

Jag lovade er fler bilder. Här kommer de.

 Aftonstjärnan är helt underbar!
 Närbild av taklök, vilken vacker rosett
 Så svår att fota Smörbollen
 Anemon av någe slag har massor säg till om du gillar den så kan du få.
 Alunrot
 Det lilla ogräset murreva så söt..
Alium svävande bollar..

 Strandtrift
 Iris
 Vanlig gräslök
 Näva
 Rosenskära har alltid en liten plats i min trädgård
 Det finns alltid en fingerborgsblomma som jag sår varje år
 Dockkrage
Glimm
 Mariaklockor sätter ett par varje år, blommar året därpå
 Betonika fanns i trädgården när vi flyttade in
 Liksom Fransnejlikan
Funkiorna har jag köpt
 Drakmynta
Stjärnflocka har jag fått av en vän.


Du som läser det här, du är alltid välkommen och hälsa på. Om du säger till får du naturligtvis se dig om i min trädgård. Den är alls inte märkvärdig, jag är en vanlig hemma klåpare som vill att det skall blomma och växa där jag bor. Ett stycke vild natur skall det se ut som, fast det gör det för det mesta jag är så dälig på att organisera och planera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.