jag

jag

fredag 1 februari 2019

Om....


Visst har ni också en lista på vad ni skulle gjort OM...

Jag har en men den är kort men detaljerad.

Om jag hade varit frisk och så där 20 år yngre hade jag läst på universitetet till kriminolog eller kanske bevarande biolog.
Tänk att få åka världen runt och rädda känsliga biotoper eller habitat.
Tänk att få rädda sällsynta djur.
Kanske skulle jag börjat som volontär.

Men jag har en mer nära önskan.
Jag skulle vilja starta en liten djurgård dit skolklasser, dagis och funktionshindrade skulle kunna komma och vara med djuren.

Små shettisar stora Shire och allt där emellan. kaniner, höns, getter mm
Kanske också låta gamla komma och klappa fjällkorna, åka hästskjuts och äta hembakade bullar och dricka äkta kokkaffe.

Jag försöker helt felaktigt packa på min dotter denna idé.
Ensam i köket om kvällarna tittar jag på gårdar i hela Sverige och hästar tillsalu på häst net.
Jag vet att jag inte kan sköta en gård och maken vill absolut inte.

Men drömmar kan ingen ta ifrån en.

I bland går de att förverkliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.