jag

jag

måndag 18 februari 2019

Ny vecka, nytt liv - på G kan man säga



I helgen har vi flyttat Samira. Hon går nu i en mer homogen flock med fler hästar och behöver aldrig mer vara ensam.
Flytten gick bra och hon har redan blivit kär i en kille. Hon har jätte stora hagar att gå i och sommarhagen är gigantisk. Hon har fått flera nya kompisar och har fri tillgång till både gräs och hö. Hästar som har fri tillgång äter inte mer än de behöver och rör på sig mer. Samira går alltså i en lösdrift (från början Ylvas förslag, är tacksam Ylva för det rådet)


Vi har sålt det mesta av höet, men maken och dottern hade lite problem med uppskattningen de trodde det var 45 balar om 8 kg, men det var 150 balar och de flesta var på 13-16 kg. Han som köpte dem skulle ha höet till två shettisar (i hur många år då?)

Här hemma landade såklart alla grejer från stallet, i hallen, på Hannas rum, i tvättstugan och vardagsrummet, garaget inte att förglömma.

Jag håller mig lite utanför häst grejerna, pysslar lite hemma när jag orkar.
Mina frön har delvis kommit upp.
Jag har unnat mig en bukett tulpaner.



Men jag har också lagat strumpor, rengjort och putsat Hannas jobbarskor. Ska borsta schabraken och hjälpa henne sortera allt. Hanna har också mitt i allt rensat i sitt rum, flickböcker och filmer packas ner och hon har också packat om sina grejer till sitt blivande hem.

Runt Erik händer det också bra saker, han har fått praktik på Örebro Kommun ska röja skog. Kanske kan det bli ett sommarjobb? Erik ska också ta tag i sitt körkort nu när det våras.

Pappas bensår har läkt och vi har ett skyddande förband över.

Jag har sorterat lite tvätt, har äntligen fått energi att tvätta juldukarna. Nu är det stryktvätten kvar, två tvättkorgar...
Nu känns det som om jag gjort det jag orkar i dag så nu blir det kaffe och en bok.
Hanna är på Plantagen i dag på arbetsträning efter en lång tids sjukdom.
Hanna fick nyss en ny glukosmätare som är kopplad till telefonen, så nu är det äntligen ordning på blodsockret.
Det kommer ändå ta 3 mån innan HBA1C sjunker.

Livet går vidare allt blir som vanligt igen.

Det är ju ändå det här vi väntar på.

Om det blir lite varmare någon dag ska jag börja rensa bort böset i rabatterna.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.