jag

jag

onsdag 27 februari 2019

Mår bättre dag för dag



Det har varit en djävulsk vinter, dock inte värre värdemässigt, än andra vintrar.
Mentalt mycket påfrestande och hela familjen mår skit.
Hanna har det svårast att komma igen, pappa är trött men ser ut att må bättre, det blev i alla fall bättre sen han fick lönen.

Svårast har Erik och flickvännen med allt hon har omkring sig så det påverkar oss alla.
Jag ser hur dåligt sonen mår och att vi håller på att tappa kontakten.
Jag vill såklart hjälpa men vår familj förmår inte.

Jag är på väg uppåt och framåt.
Jag orkar göra saker även om det jobbas i väldigt korta stunder och vilas desto längre.

Jag har vågat mig ut och börjat rensa rabatterna från bös. Dvs. löv, kvistar mm

Så här fint blev det igår.

Inne har vi haft alla Hannas stall och häst saker men nu är allt ute i garaget och stallet.


 I dag är all lera och hästskit borta men jag tror nog det kommer pågå ett tag till.

Det tar på mitt psyke att se eländet, men jag har inte haft orken att göra något åt det -förrän nu.
Det känns fantastiskt att vi har städat övervåningen lagt på en ny handvävd matta som Hanna köpte åt mig på Segersjödagarna av en lokal väverska.

Jag har en ny röd matta i tvättstuga jag köpte för 20 kr på Ullared.

Köket har jag skurat golvet och i hallen också. Är nöjd med resultatet.
 
Mitt fina kök i dag med vårsolen lysandes in genom fönstren och fröplantorna som växer i lådorna.
På bordet står en ny ljuslykta från Myrorna en ljusstake från loppis i Odensbacken (5 kr) Duken är från Bra begagnat (15 kr)
På hallbordet dagen till ära en mortel från Nässjö som jag fick som unga av kusin Gunnel och mammas broderade duk från 50-talet.

Jag längtar tills våren kommer på riktigt med krokusar, tulpaner och vår stjärnor.







Å kanske är den på väg på riktigt för i går såg vi årets första Humla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.