jag

jag

torsdag 14 februari 2019

Livet traskar på 2


Jag har inte kunna släppa det som hände i måndags, det mal runt i huvudet.
Vem kan man lita på? Varför får vi hugg i ryggen?

Jag tog kontakt med min kurator i går och försökte få hjälp.
Hanna kan inte längre äta eller sova hon går mot en kollaps, och skall börja  arbetsträning, på måndag.
Jag är rädd att hon inte kommer orka. Hennes blodsocker värden är sämre än någonsin. Blir det inte lugnt omkring henne  snart kommer hon inte överleva.


Hästen har vi nu skott av och höet är i princip sålt.
På lördag flyttar vi hästen.
I kväll skriver vi kontraktet.

Jag försöker göra en sak i taget och en vettig sak om dagen. Idag har jag kastat alla gamla mediciner och skurat under diskbänken. Sen skakade jag i hela kroppen och var helt slut.

Just nu orkar jag inte umgås med människor, jag kan inte hålla ett normal samtal. Jag blir helt slut och tom i huvudet.
Just nu kan jag inte ens följa med på tv.

Men det är skönt att jag inte är ensam, för då kunde man ju tro att man är galen och behöver tvångsvård. Såg att Peder Fredriksson också gått in i väggen och fått utbränd som diagnos, vi är många.

Såg i morse att det kommit ett nytt parti partiet vändpunkt, kanske nåt för mig? Ska i alla fall undersöka det lite närmare.

Nu har jag också sått lite frön det blev petunior och penséer.



På 4an i morse var Bindefeld och Greider på tv och pratade om frön. Kul att de tuffa grabbarna är så pyssliga. De slog också ett slag för våra insekter och Greider tycker att vi ska införa "insekternas dag" vilket jag tycker är ett bra förslag.


I dag är det full storm ute, jag som trodde jag skulle fika ute i dag men det blir fler dagar.

ja så är det alla hjärtans dag i dag. så ut och sprid kärlek istället för skitprat och hat.
Det är så svårt att leva ändå, man behöver vänner och man behöver uppskattning. Tala om för någon hur bra du tycker om hen i dag skicka lite kärlek. Tänk också på alla tiggare och slavar i Sverige idag. Ja tänk 2019 hat v i fått tillbaka slaveriet och tiggeriet i vårt land!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.