jag

jag

lördag 4 november 2017

Det är snart 1a advent...



Jag är som alla vet en jul nörd.
Jag är dock inte riktigt i fas i år.
Affärerna plockar nu upp allsköns julprylar.
Jag har dock inte råd att kasta ut pengar på det då vi knappt har till mat.

Men mycket är gratis och då får man göra det bästa av det.
Jag har gjort en dekoration till trappen
Och en till köksbordet köpte två hyacinter i går


För att få lite julstämning så har jag börjat stryka in juldukarna och ta fram mina fårullstomtar.
Sen några veckor tillbaka har jag planterat om mina Amaryllisar, men jag tror inte någon är tillräckligt stor för att sätta knopp.
Så här års när jag mår bra brukar julbaket vara i fullgång men inte i år.

Här är några bilder på Amaryllisar jag haft genom åren.













En av de vackraste blommor jag vet(inomhus)


Snart är det advent och jag kan inte bärga mig, trots att jag inte kan köpa något nytt att glädjas åt. Det går bra vi har så mycket i gömmorna här ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.