jag

jag

fredag 10 november 2017

Vi börjar julbaka




Jag måste berätta att grannens katt kom och hälsade på idag. Jätte kul att se att han lever och mår ganska bra.

Jag och Hanna tog oss i kragen idag trots huvudvärk(Hanna) och allmän trötthet (jag)

Vi är som ni nu vet fattiga så vi fick ta en sväng i skafferi och skåp för att se vad som finnas.
Det fanns mer än vi trodde i gömmorna.

Jag började med att göra en saffranssockerkaka med konjak i (jo vi hade en flaska kvar sen ifjol)

Hanna tog vid och gjorde cornflakes kakor som hon fått recept på, på tisdax.

Vi va trötta men jag gjorde ändå pepparkaks drömmar. Oj, Oj de var verkligen dröm goda men man fick tårar i ögonen när man öppna ugnsluckan för de innehåller hjortronsalt som luktar ammoniak.


Kan i alla fall varmt rekommenderas, finns i sista nr ( nr 9/ 2017 ) av tidningen Hembakat sid 49.

Maken putsade alla fönster idag så vi satte upp våra vinter hus som lyser så gott om vintern. En tomte hittade till kylskåpsdörren också.


I kväll tog jag en kopp kaffe och provsmakade mina alster.

Tro det eller ej
men
julen smyger sig på
tysta steg i vråna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.