jag

jag

onsdag 22 november 2017

Oro och förtvivlan.




Det är märkligt att det ska vara så svårt att få ett arbete.
maken har ni varit arbetslös sen aug 2015.
Hela vår ekonomi är tömd intill sista öret.

Det är snart jul och det påpekad svärfar när jag tiggde pengar till mat.  Jul, jag vet inte hur det ska bli med det.
Jag köpte en julklapp till pappa i somras, en tröja från Gant med tryck från Båstad. med facit i hand blev den klappen på tok för dyr. men han behöver den och det är en uppmuntran i allt elände.
Men hur skall det bli för barnen?

Det går inte ens att få ett jobb med hjälp av lönebidrag (vi åberopar hans dyslexi).

Dottern är sjuk och väntar på aktivitetsersättning, pga ryggskadan hon ådrog sig på Kvinnersta och benet som viker sig pga nervskadan hon fick vid samma tillfälle, samt hennes diabetes som är i katastrofläge pga stress.

Men allt ta sån förbannad tid. Vi har varit aktiva på af sen 31 juli. Vi har sökt hur mycket jobb som helst så länge.
Nu väntar vi på besked om hjälp till en praktik plats och det verkar vara hopplöst att få ett besked av kommunen eller af.
Vi väntar på besked om aktivitetsersättning så  hon kan börja arbetsträna det kan dröja 6 mån. Hon har haft 0 i inkomst sen 31 juli.

Jag har inte en chans att ta mig ut på arbetsmarknaden. jo jag skulle kunna prova men är multi sjuk i min ryggrad, leder mm och skulle det inte gå ja då är jag utan inkomst jag också. I morgon skall jag bedömas om jag fått benskörhet...

Det är snart jul och andra hamstrar julklappar och vi vet inte ens om vi har mat på bordet.

Jag håller på att länsa skafferiet på sånt vi kan baka lite julkakor av. Nu är allt vetemjöl slut, men har fortfarande 2 pkt socker kvar. Hanna och Erik ska få göra julgodis av kakaon, flingor mm som vi har.




Jag har också börjat julpynta med det vi har. I morgon eller i varje fall till helgen sätter vi upp alla tomtar.
( ovan är gjord av framlidan Gunnlög)

Ja. jag vet att jag gnäller, men det är med gråten i halsen.
Jag är rädd.
Blir det värre vet jag inte vad vi gör.
Vi har ingen värme på i huset, vi eldar kaminen i vardagsrummet. Vi har tre element som går på el i barnens rum och i köket, de är på när någon är där annars är de av. Det var 16 grader i köket i morse och i övriga huset kallast är det i vårt sovrum.

Kanske kan man tro på bönens kraft, så om du är troende kan du väl be en bön för oss?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.