jag

jag

söndag 12 november 2017

Stolthet -vad är det?



Stolthet, ett märkligt ord.
Stolt kan vara någon som går med huvudet högt och tror på sig själv.
Stolthet kan vara att man anser sig för mer än någon, eller helt enkelt vägar låta andra se ner på en.

Men stolthet är också den där känslan i bröstet när något bra händer.

Jag är ofta stolt över mina barn.
När allt slit i skolan gett resultat.
När det omöjliga visade sig vara möjligt.

Att besegra hindren och känna glädje och stolthet i bröstet.

ja stoltheten sitter i bröstet vid hjärtat.

Jag minns hur stolt jag var när Hanna gick till dagmamman första gången. Hur hennes lilla huvud guppade iväg.
Jag minns hur stolt jag var när Erik började skolan. Så liten han kändes så stolt han var över att börja skolan som sin stora syster.


Glädje och stolthet när barnen fått beröm. när det gått bättre än man trott.
Eller när de bevisat att mamma hade rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.