jag

jag

tisdag 21 april 2015

Våren på Huginvägen fortsätter

Nu är det bråda tider, fåglarna letar kärlek, blommorna slår ut och bina surrar.
grannens forsythia blommar vackert.
Små björkarna vid eons ställverk slog ut idag.
Det går fort nu till och med maskrosorna är på gång nu.
Utanför tomten mellan kantstenen och asfalten har några penséer slagit rot.
 
 Eriks finskarödbjörk är också på gång att slå ut, nu får vi se om den blir röd eller grön...

Det kommer fort nu allt som vill upp.

Nere i trädgården på baksidan kommer våren lite långsammare än i söderläget.
Här har jag mina bärbuskar, så som blåbär, jostabär,
 krusbär och vinbär. Här i knopp.
Här växer också mina tre rabarber. under Viktoria en gammal sort.
 Elmblitz kom för kanske 15 år sedan den har låg oxalsyrehalt.
 Mitt ny förvärv Champagne röd. Den ska ge röd till rosa saft.
                
 
I går satte jag alla mina sallats sorter, några frön nu och sen sår jag mer längre fram. men efter midsommar går det inte så mer.
 


Här min arbetsbänk.
 
 
 Å här är alla sådderna som grott och skolats om samt en rosmarin och en primula som skall ut.
 
Sol ute
sol inne.
Sol i hjärta
sol i sinne.
Även en maskros kan vara vacker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.