jag

jag

måndag 6 april 2015

Stolen Örebro från jacobssons möbler i Odensbacken

För två år sedan, knappt köpte vi nya köksmöbler.
Jag valde att köpa möblerna hos Jacobssons i Odensbacken eftersom vi bor här.


Jag drömde om vita möbler för vi har haft de gröna i 25 år och de hade nog egentligen 40 år på nacken men höll tills nu.
De var fortfarande hela men färgen började tunnas ut.

Vi valde länge och föll för den "svenska stolen" Örebro.
Idiot som jag är trodde jag stolen var svensk eftersom den hade ett svenskt namn.
Jag vände aldrig på stolarna i affären för jag var rädd att ha sönder dem.
Hade jag gjort det hade jag sett att de var gjorda i Malaysia.

Vi fick hem vårt möblemang och köket såg jätte fint ut.
Men strax började besvikelsen breda ut sig.
Färgen lossnade.
En bekant till oss tog om överdelen på stolen och hade en ring på sig, färgen föll omedelbart bort.
Samma sak på flera ställen faller färgen av.
Det syns väldigt bra på vita stolar....



Bordet var jag rädd om också så där la vi bordsfilt på och vaxduk.
trots det ramlar färgen av på stolarna när de skjuts in.

Jag är en fattig människa, jag har inte råd att köpa nya stolar vart annat år.
Jag förväntar mig att när jag köper något i en så pass stor och välkänd firma som Jacobssons möbler så förväntar jag mig kvalité.

När man ser skadorna kan man ju förvänta sig att stolarna fallit i golvet, det har dom inte.

Efter två veckor hemma skulle dottern torka av bordet och lutar sig över stolen då går pinnen av under.
Det gör den därför att man inte sågat till pinnarna i längsgående virke utan tagit virke sånt vi kallar tvärträ dvs pinnen är sågad så att årsringarna går rätt över istället för längsmed, nu gick pinnen dessutom av i en kvist.
Vi åkte ner med stolen till affären och där lovade de att laga den.
Vilket de också gjorde.
jag påtalade problemet med färgen och fick till svar att de är hård lackade och då tål de inga stötar alls. Men stolarna har inte utsatts för våld eller stötar.

Nu har ryggpinnarna börjat lossna och färgen spricker i alla skarvar...

Så Jacobssons möbler säljer alltså skit möbler från Malaysia döper om dem när de kommer till butiken och väljer då ett svenskt namn till och med ett lokalt namn.

Ja till följd av detta köper jag aldrig mer något där i alla fall inte möbler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.