jag

jag

lördag 11 april 2015

Mera vår på Huginvägen

Solen skiner, det är varmt ute och jag kan inte vara inne.
I går skolade jag om alla mina sommarblommor.

I dag rensade jag rabatter runt buskar mm och la på ny jord utefter listen.
Det blommar och det är helt enkelt underbart.

Ovan Ormöga som blommar i ljusblått.
den växer i listen utmed husväggen. Nedan mina älsklingar, lungört.
Jag har rosa, blå och röd.




Scilla är en älskling och den sprider sig nu ut i gräsmattan.
Under Paradisbusken har jag satt Vårlök som jag fått av Susanne W och Svalört som jag hittade nere i trädgården. den är ett ogräs men jag gav den en plats i min trädgård och då är den en välkommen gäst.

Vi brukar slänga jord från rabatterna nere i buskaget så nu blommar det där också.


Tog in den första vårbuketten och satte den på köksbordet.
Jag
önskar er en
trevlig
helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.