jag

jag

tisdag 27 december 2011

RESAN TILL EN FÄSTNING

Vi åker på skolresa i fyran till Karlsborgsfästning.
Karlsborg ligger bara någon mil från Forsvik där jag bodde, innan vi kom till Brevens.
Det kändes lite märkligt att åka på skolresa till en plats jag nyss flyttat ifrån.

Vi stannar i Älgarås tittar på något vad minns jag inte, fikar och sen är det kisspaus innan vi skall åka.
Jag är för dag en iförd tidigare nämnda gula klänning och trosor i bomull med tunnelresår.
Varför nämner jag det?
Jo du, det skall du snart få veta.
Jag kissar som alla andra i skogen och smäll så går resåren i trosorna.

Ta av dem tänker du, men si det går inte för klänningen är för kort för dylika lösningar.
Magisterns fru som är med tycker att säkerhetsnålar är lösningen, men de går upp och sticker mig i magen.
Återstår att hålla i trosorna resten av dagen.
Vi går på guidad tur i fästningen och jag håller i mina trosor.
Vi får gå inuti muren med skytte hål och det är spännande för alla utom för en kille som blir inlåst där, i mörkret.
När vår lärare räknar oss efter avslutad guidning fattas en.
Han är rödgråten och blöt i byxorna när han hittas.
Tänk själv att bli inlåst i en mörk gång
 
Vi tittar på museet och alla saker från 1:a och 2:a världskriget.
Vi köper bokmärken i affären utan för och jag håller i mina trosor.
Maria i min klass erbjuder mig sina trosor för hon har shorts.
Jag tackar nej av ren självbevarelse drift hon är smal som en vidja och jag är mer som en boll möjligen kunde ett ben fått plats i hennes trosor
 Väl hemma har jag kramp i armarna, jag går in till handlaren och ringer hem.
Snälla mamma kom med ett par trosor till mig.
Har du klarat dig hela dagen så kan du gå hem också.
Då gråter jag.
Handlaren tycker så synd om mig att jag får ett par underbyxor av honom.
Aldrig, aldrig mer klänning på utflykt!!!
 
 
..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.