jag

jag

söndag 30 juni 2019

Tankar från hela livet 2



Kärleken genom hela livet



Vänner är alla de människor som bär dig genom motgångar.
Alla de som delar glädjen med dig när du har framgång. akj 2010



Kärleken är som ett fågel ägg
Håller du det för löst sveper vinden bort det
Håller du den för hårt går det sönder. akj 2010




Tiden läker alla sår
Och utplånar alla vackra minnen.
akj 2011





Jag önskar jag kunde ringa framtiden
Och få veta vad som händer.
Jag önskar jag kunde slippa allt det som kommer att bli fel.
akj 2011

 
 

Kärlek är inte att invadera någon
Kärlek är att jämna vägen och dela bördan.
Ibland är gränsen hårfin. akj 2012



Jag knackar inte på stängda dörrar i evighet.
Antingen öppnar du eller så går jag. akj 2012





Jag dör på fredagen
Men återuppstår på måndagen.
Märkligt. akj 2010




Din röst bär jag med mig i mitt hjärta resten av livet.
Som en smekning mot en trasig hud. ak.




 


Efter min förälskelse i dig

Blev jag aldrig människa mer.

Livet blev aldrig mer vad det var då.

ak.




AK / Anita Källgren innan gift
AKJ Anita Källgren Johansson efter gift.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.