jag

jag

söndag 30 juni 2019

Tankar från hela livet.



Hela mitt liv, nästan, har jag skrivit saker. dikter, ramsor ord.
jag har alltid satt mina tankar och känslor på papper.

I dag var jag väldigt ledsen så jag satte mig och började läsa mina ord från förr. Några av dem har jag mycket tidigt publicerat här andra inte. Här kommer ett urval.



Ju äldre man blir 
Desto mer medveten blir man
över hur lite man kan och vet.
Och när man är riktigt gammal
Kan man inget och resten kommer
Man inte ihåg.
 
Akj -06
  
 
 
somliga är alltid ensamma
även i en folksamling.
akj 07
 
 
Det människor gör i välvilja för en
är oftast det som sårar en mest.
 
akj 07
 
 
Det är inte alla ensamhet
som går att bota med sällskap.
akj 07
 
 
Dödens närhet får alla att vilja leva
även de som trodde de ville dö
akj 07
 
Man måste våga tänka färdigt.
Den som inte tänker till slutet,
Kommer inte ända fram.
 Maj -07
 
 
Samtal är kärlekens början
Om man inte kan tala med varann
Kommer förälskelsen att dö.
 
Men handlingen får den att växa.
Att säga att man älskar någon blir tomma ord
om man inte visar det I handling.
 Akj 2015 jan
 
 
Människor är som stenar.
En del är bränner du dig på
andra är vassa och du får sår för livet.
Men det finns stenar som är mjuka varma som du vill hålla nära dig.
 Juni 2019 akj
 

Hat föds ut ensamhet akj 07
 
Den värsta nakenheten
är inte avklädd
den är skinnlös  akj 07
 
 
 

 

 
 

 
 
 


Det är inte ditt privat liv
Som är din integritet
                                                                                                       Det är dina tankar. akj 07
 
 
 

När du blottlägger dig själv

Blottlägger du din barndom

akj 07
 
 
 
Endast intelligenta människor förstår hur lite de vet,
de andra tror de vet allt. akj 2012
 
Himmelriket vill alla dela med dig
i helvetet får du vara själv.
 akj 2012
 
 
Det finns så mycket sorg i dig
att jag gråter i ditt ställe.
akj 2012
 
 
 
 
 
Ingen förälder har rätt att göra sina barn
till sin avbild,
men alla föräldrar är skyldiga
att hjälpa sina barn bli sig själva.
 
akj 2012
 
 
 
akj / Anita Källgren Johansson
 
 
 

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.