jag

jag

tisdag 4 juni 2019

Kväll i min trädgård



Mygg, mygg, mygg.......
Men jag kämpade på.
Rensade lite ogräs där jag kunde krypa på det mjuka gräset.
Förbannade Knölklockans morotsrötter och alla dess utlöpare. jag kämpade men hade inte handleder till att vinna kampen.

Är klar med framsidan, mycket tack vare mina flocknävor som effektivt håller det värsta ogräset borta.

Satte mig vid bordet men blev väldigt påtagligt tillsagd att Igelkott familjen var hungrig. De var ända framme vid fötterna på Erik och mig och påpekade att nu vill vi ha mat och vi struntar i att ni är i trädgården. Vi trodde de var två men det är tre.


Jag har satt ut alla mina Petunior, Violer och Penséer. Jag har bett Erik vattna, för trots det myckna regnandet så är jorden snustorr.




 


Nu ska jag börja med baksidan efter onsdag. Onsdag ska jag till vård centralen med nacken och ryggen. Hanna och Erik ska på student fest.

Här ovan ser ni en gran av någe slag och min Blodfläder. Gillar barren på granen..
Blodflädern har vi kört över med gräsklipparen, den har torkat och var nog död i det närmaste men vi flyttade den gav den lite hästskit och den ser ut att må bra mycket bättre nu.


I helgen åker Hanna och Erik till Götet och Summerburst. Pappa och jag skulle åkt med men jag är för dålig för att sitta i bilen ända dit. Ungdomarna får ett äventyr, de ska åka tåg för första gången. Vi hoppas Erik inte blir åksjuk bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.