jag

jag

torsdag 28 juni 2012

Vadstena nostalgiafton 27/6 2012

Ut idet blå med familjen.
För första gången sen midsommarafton sken solen.
Vi bestämde oss för att göra en ut i det blå resa.
Så vi trängde ihop oss i min röda Micra och startade färden mot Vadstena.
Varje onsdag hela sommare ordnas det nostalgiafton vid slottet.
det börjar kl 18.00 till kl 21.00.

För er som aldrig varit där kan jag varmt rekommendera en resa dit en onsdagskväll.
Jag såg fler underbara, häftiga och ovanliga bilar där än jag gjort på någon bilträff jag hittills varit på.
Bil efter bil rullade sakta in vid 17.00 tiden.


Här följer några bilar..



 Liten i bil världen men stor i jorden...
 Sötaste bilen den här kvällen.

Det var det smånna nu till det större.



 Eriks favorit nr 2.

Den här föll jag för.



På crusingen rullade de ut en efter en..

 Crown viktoria lackad så här...

 eller tvärtom...






Det fanns lite av varje att skåda denna kväll.


 Skuggorna blev allt längre..
Bäst alla kategorier är Erik och jag överens om!
 Oldsmobile 98 med husvagn. årsmodell okänd för oss.

 Tröttnar man på att åka jänk kan man ju ta cykeln i samma färg.


När skymningen föll rullade skönheterna ut en efter en...
 Allt medan bandet spelade...
on stage Chuck Berry Mania.
Det svängde ordentligt!

Volkswagen valiant hade vi men en aning mer gröngul (usch)
 Good night sweet heart good night....

Foton: Anita, Erik och Kimmen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.