jag

jag

tisdag 5 juni 2012

Segregation skapar främlingsförgäntlighet

Min man sa i bilen igår, att sossarna gått framåt.
Bra.
Sen sa han att Sverigedemokraterna har gått om Kristdemokraterna i stöd.
Alla verkade förvånade över det.

Men vi får aldrig glömma historien.
Före andra världskriget var Tyskland ett fattigt land.
Man hade dömts efter första världskriget att betala stora summor i skadestånd till andra länder.
Tyskland gick på knäna.
Arbetslösheten var stor, industrin haltade.
Folket svalt.

Då kom det fram en gubbe som talade om för folket vems fel det var, att de var fattiga.
Han började bygga vägar, Autobahn.
Han startade industrin bla tillverkningen av folkets bil, Volkswagen.
Han pekade med hela handen på judarna.
Titta dom har pengar, de flår oss i sina affärer.
Han hade säkert rätt, Judarna var ett rikt folk.
De var köpmän och de hade prövats hårt genom sekler.
Men ni som kan er historia eller läst mina tidigare bloggar i frågan vet att uppryckningen av Tyskland inte började med judarna.

Hitler hade en vision om ett ariskt Europa.
Ett stort välde utan slödder.
Här i Sverige var vi föregångsland när det gällde rashygien.
Hitler och hans handräckare var alla vänner med adeln i Sverige.
Antisemitism, rasism, främlingsförgäntlighet är höger spöken.
Släpper man in högern, släpper man in segregation och främlingsförgäntlighet.
Idag skyller vi inte på judarna att vi inte har jobb eller att vi har det så dåligt i Sverige.
Vi skyller på invandrarna, de lata och inbillningssjuka.
Man vet aldrig när det höger spöket dyker upp.
Allt som oftast får jag som är handikappad höra berättelser om andra handikappade som luras och som kan jobba fast dom säger att dom är sjuka.

Jag kan också jobba, men absolut inte under de villkor som arbetsmarknaden erbjuder idag.
Andra som får klä skott är funktionshindrade, utvecklingsstörda och arbetslösa.
Jag vet inte om du som jobbar vet att förtidspensionen jag får ut är 6800 kr.
Det är absolut inget att vara avundsjuk på.
En ungdom som sommar jobbar 3 veckor i sommar får ut lite över 7000 kr!
Visst jag belastar samhället, men jag har jobbat och betalat skatt i många år precis som du. Och jag betalar fortfarande skatt…
Jag är med i arbetslöshetsförsäkringen inte för att jag kan få något från den mer, utan för att du kanske blir arbetslös, det är en solidarisk handling från min sida.

När människor ställs i utanförskap, som sjuka, handikappade, utvecklingsstörda, funktionshindrade, gamla, fattiga, arbetslösa och invandrare gör idag, då växer hatet.Det borde ju bli ett hat mot dem som har på vår bekostnad, men det har ju staten inte sagt något om.
Istället pekar den här regeringen ut dessa grupper.
De sjuka skall jobba de arbetslösa får skylla sig själva.
De vill ju ta pengarna från dem som har och leva på dem.

Att barn blir hemlösa, att vi får skänka julklappar till fattiga barn i Sverige 2012
Är det ingen som höjer på ögonbrynen för.
Att frälsningsarmén försörjer allt fler barnfamiljer hör man inte talas om.
Vi skickar bistånd till andra länder medan fattigdomen växer oss över huvudet idag.
Varför är det ingen som reagerar?
För att de som hade det bra innan Freddy, de har det väldigt bra nu.
De slår sig för bröstet och säger, jag har gjort mig förtjänt av det jag har.
De som är fattiga de orkar inte.

Vi som har samma pension nu som för 10 år sen vilka på tryckningsmedel skall vi ta till, strejk?
Sjuka, ensamstående kvinnor finns snart inte, de som har en man vågar inte lämna honom, de som ingen man har, har stora svårigheter att få livet och ekonomin att gå ihop.

Folk fattar inte idag att vanliga Svenssons med arbete kan vara så fattiga att de inte har råd att ge 50 kr till skolresan.
Jag tror Sd kommer stort inför nästa val, för som ställd i utanförskap finns det två vägar att gå.
1. Rösta rött, så rött det går för i ärlighetens namn hur smyg blå är sossarna?
2. Rösta på Sd och skyll på invandrarna. Enkelt och klassiskt.

Sanningen är så oändligt mer komplicerad än ett val.
Hur kommer dit sig att det inte finns några pengar till välfärd?
Hur räddar vi Sverige undan raset till U-land.
Kan inte hända säger du.
Jo vi är påväg dit. Skillnaden på oss och Afrika är att de har naturtillgångar, vad har vi?
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.