jag

jag

lördag 9 juni 2012

I gullregnets tid

Långt innan jag hade en egen trädgård, hade jag trädgårdsdrömmar.
Jag satt i soffan i Brevens med mina trädgårdsböcker och drömde.
Som den listist jag är skrev jag lister på alla träd, buskar, perenner, bienner och annualer jag ville ha.
Jag har inte fått allt jag önskat mig men snöbollsbusken, paradisbusken och gullregnet har jag fått.
Nu blommar dom.

 Mitt Gullregn är ett äkta gullregn vilket betyder att ärtskidorna är mycket giftiga, därför brukar jag ta bort dem som sitter långt ner.
Blomman är otroligt vacker på närahåll men hela busken är bedårande i sommar sol.
Brudspirea nedan.
 Diablon eller spirea
 Paradisbusken
 En närbild på dess vackra blommor.
Den här sådde jag förra året, har ingen aning om vilken det är av de nya...
 Liten flocknäva
Boll olvon/snöbollsbuske.
 I förrgår när jag rensade ogräs fick jag se grannens katt ligga och sola sig mitt i den blå kattmyntan.
Den vita är nästan helt uppäten men jag har på fler ställen :)
Rosa strandtrift.

Önskar er alla en trevlig helg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.