jag

jag

tisdag 5 juni 2012

Mitt i denna ljuva sommartid..

Gå ut min själ och fröjda dig.
Fast håll med om att det är lite för kallt....

Jag har fotat lite i min trädgård igen, trots att kameran stänger av sig efter 3 bilder.
Det är ett hav av Aklejor som blommar just nu.

 Somliga ( de allra flesta tycker jag) är helt bedårnade.


Alunrot är fin hela sommaren.
 En av mina prinsessor..
 Å en till..
 Underbar ,är nästan klumpig i den här samlingen.
Aklejor är busiga blommor de blandar sig med vem som helst och sen dyker det upp alla möjliga varianter i rabatterna


 Anemoner...tror jag...
 Vita löjtnashjärtan
 Rosen tryts blommor är helt underbara i närbild. Som en skräddare som trasslat ihop benen.
 Taklökens rosett är också som en blomma.
 Midsommarblomster som är en näva.
Flock näva
 Silkesnäva  fler nävor kommer när de slår ut.

Försommar floret har snart blommat ut, nu väntar vi på irisar och andra sommar blommor. Annualer och Bienner...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.