jag

jag

fredag 29 juni 2012

Det ena efter det andra.

Med sorg i hjärtat såg jag gullregnet vissna. Aklejorna blåsa sönder...
Men i min vrå kom det nya flor.
Ytterligare en näva denna med purpur färgade blad.
                                         Guldlök av släktet allium.

toppklocka
                                       

Maria klocka.
stor blåklocka

                                           stjärnflocka
                                         brinnande kärlek
                                         purpurklätt
Fingerborgsblomma
                                               Indisk fingerört
                                             fingerborgsblomma.
Ölandstok litlle princess
                                             klematis

Om alla frukter går fram blir det otroligt mycket blåbär i år.
Busken här heter Emil och är rikbärande.

I pallkragen växer nu min sallat som sjutton :) tillsammans med lök, tomater och gurka.
                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.