jag

jag

lördag 3 augusti 2019

Mannen med världens häftigaste CV.


VEM ÄR MANNEN MED VÄRLDENS HÄFTIGASTE CV?
Om du vet vem han är, snälla berätta det för mig.
och skriv det på scammed page.
 
 
 
Den här mannen har fått sitt liv och sitt ansikte stulet. Hans förmodade fotoalbum på nätet har någon stulit bilderna från.
Jag hittade honom av en slump på en scammed for love sida. Han dök upp på min Instagram och jag blev misstänksam.
Jag googlade bilden och fick en smärre chock! stackars människa.
 
 
Nedan några bilder som är fotoförvanskade, där av rubriken. Någon har utgett sig för att vara militärt befäl 4 stjärnig general i US army. Alla 4 stjärniga generaler går att hitta i listor på wiki med bild och allt, han fanns inte med. Han har utgetts för att vara politiker, läkare osv osv.
Dessa bilder skickade han till mig som en presentation av sig själv. Självklart är det INTE mannen på bilden som tog kontakt utan en bluffmakare som stulit mannen på bildernas ansikte, fruktansvärt!
 
 Bild ovan är ett montage, det är någon helt annan som går utför den trappen.
 
Bilden bredvid samma sak, på internet kan man se vem som egentligen är på bild.
 Bilden är ett montage och det är en helt annan general som hör till fotot.
 Hemskt att plocka med barn som borde vara fria från sånt här. bild två ovan ser man tydligt är ett fotomontage.
 
 
Nedan är han vänsterhänt...
 
 
för att på denna bild vara högerhänt, vilket beror på att hans huvud är utbytt.
 
Tjenis med Obama...
 
 Högmilitär...
 Kontors chef...
 politiker?
 
 Läkare...
men allt är ett fotomontage och man kan googla bilderna och se de riktiga bilderna om man vill, vilket jag har gjort.
 
Så frågan kvarstår - vem är mannen? Jag antar att han är från skild och har två barn, man ser dem i fotot på väggen.
Jag gissar att han är i 50-60 års åldern.
 
 
 

Personligen tror jag dessa bilder är på den riktige mannen. Är det någon som vet vem han är? Han ser faktiskt ensam och lite vemodig ut.
Jag tror han kan vara svensk ,tysk eller i alla fall skandinavisk.
Bilderna stjäls kontinuerligt då man tydligt kan se att hans ålder och frisyr förändra, samt midjemåttet :).




De två bilderna ovan kan jag inte avgöra om det är äkta eller montage.

Man skulle ju vilja berätta för honom att hans ansikte utnyttjas till att lura kvinnor världen över på pengar, falska löften om giftermål mm.

Jag har ingen aning om det går att få bort dem om man anmäler själv att man blivit scammed/bedragen/identitets stulen.

Ingen i USA vet i dag vem han är eller i Tyskland.
Som jag förstått är det oftast ungdomar från Nigeria som sysslar med detta. men när de tog kontakt med mig skrev de på svenska. Jag tyckte det var konstigt att en amerikansk general skrev på svenska till en gift kvinna som mig.





Alla bilder kommer från Amerikanska scammed sidor där kvinnor berättar om olika alias kopplade till hans ansikte.
Till mig skrev han som Paul Anderson.


Dessa svindlare kan tala med kvinnor i månader, ja år och de blir förförda på nätet. Många kvinnor har skickat pengar till dessa män som de tror är i nöd. Pengar för att komma hem på permis, pengar till försenad skolavgift till barn i boardingschools, sjukvård till barn som hamnat på sjukhus. Så tragiskt att läsa, en kvinna skickade 700 000$  hela sin livsbesparing..

Dessa bedragare finns på dejtingsajter, Instagram, Facebook och alla chattrum. Ofta är det samma människa som håller i flera konton.

Detta hade jag ingen aning om...

men om du är misstänksam kan du alltid söka på bilden på nätet.

Jag öppnade mitt Instagram konto för jag ville följa bilder och lägga upp egna bilder från min trädgård, hade ingen aning om att någon ville ragga på min plånbok.
Nu är ju inte alla såna men en är ju en för mycket.

Jag bestämde mig för att lägga upp bilderna här, då min blogg läses över hela världen.






 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.