jag

jag

fredag 9 augusti 2019

Blir det en tidig höst?






Det känns annorlunda i år, som om sommaren redan är slut.
Jag vet ju att det beror på att det inte finns något grundvatten och att det är därför björkarna står gula redan.
Många granar står bruna på grund av barkborrens framfart.

Augusti kommer alltid med hög klar lugnt och soliga fina dagar, jag hoppas det blir så i år också.

Jag har redan i princip klart för hösten i trädgården.
Bärbuskarna är ansade, gödslade och jag har spridit ved aska under dem och ny jord för att försvåra för skadeinsekter.
Jord och barkmull är lagt på alla rabatter.

Jag har rensat och sopat rent vid pallkragarna.

Jag har planterat en klottuja vid garageuppfarten, en jasminbuske vid framsidan och jag har satt en dvärgsyren på baksidan.
 


Det som återstår är att flytta några växter sätta nävan i lådan och sätta all vårlök. Både den som jag grävde upp och den som kommer.



Vi kom till och med så långt att vi grävde upp äpple-stubben Kimmen och jag.

Barnen och jag har till och med börjat i förrådet, tänkte ta garaget också med det går bara inte, vi är inte klara med genomgången av alla kartonger i förrådet än.

Det blir ett utrensnings år det här året och kanske nästa.
Jag har redan börjat fördela arvet efter mig. Det är inte så dumt för man kan vara med och styra vem som får vad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.