jag

jag

tisdag 6 augusti 2019

Alltid ett steg före, till allas förtret.



Nej jag menar inte att jag är smartare än andra, ser saker före alla andra, bara att jag i mitt huvud är före i tiden.
Efter jul längtar jag till våren och kan knappt bärga mig tills jag får sätta de första fröna.
 När vi passerat nyår har jag vår känningar och vill ut i trädgården, men det är ju då som det oftast blir vinter på riktigt.

Februari petar jag ner de första Petunia och penséer fröna. I mars är jag i full gång med följd att plantorna blir bleka och rangliga på grund av för lite ljus.

I Maj vill jag sätta ut dem, då är det oftast varmt för att sen bli kallare i juni och då fryser plantorna.
I juli längtar jag efter höstlöks katalogen. Jag lusläser det jag kan på nätet och väntar på botaniska verldens katalog.

I augusti drömmer jag om jul.



Nu har jag Instagram och har börjat titta på vackra höstbilder.


Hösten har alltid varit "min årstid" den är lagom varm, luften är hög och solen genom gyllenebladverk får mitt hjärta att jubla. Bilderna ovan är tagna i Motala och Askersund.

Men någonstans i bakhuvudet börjar drömmen om julen ta form.

men i år är det svårt, jag fattar inte hur jag ska orka städa, pynta och baka.
men driven finns där antingen jag orkar eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.