jag

jag

fredag 24 augusti 2018

RÖSTA INTE PÅ SOSSARNA

Först tog de bort LSS och ledsagare mm för funktionshindrade. Inget vårdbidrag för vård av sjuka funktionshindrade barn.

Det är omöjligt att få handikappersättning. Dottern har haft H-ersättning pga sin diabetes som är svårbehandlad i kombo med hennes ADD. Plötsligt blev det avslag då man inte ser på båda diagnoserna utan bara på ADD diagnosen. men min dotter är en hel person inte flera.
Min dotter blev skickad till rehabilitering för att komma ut i arbete efter långtids sjukdom i diabetesen.
Det var försäkringskassan som skickade ut henne, nu kan hon inte få aktivitetsersättning eftersom hon är i rehabilitering.
Hon kan inte bli sjukskriven igen eftersom hon är i rehabilitering.

Hon kan inte pga sin sjukdom söka ett vanligt jobb på arbetsförmedlingen eftersom de anser henne för dålig för att ta ett jobb nu.

Hon står nu utan pengar fom oktober utan rätt till socialbidrag då hon bor hemma och har pengar kvar som hon fick av folksam för sin diabetes, pengar jag vill att hon inte rör då hon kan behöva dem när hon blir äldre och inte kan jobba.

Tack socialdemokratin för att ni gett de sjuka, funktionshindrade, handikappade och de gamlas pengar till invandringen.

Jag kommer rösta på SD. och uppmanar nu alla att göra det. Sverige behöver en förändring. Vi kan inte lämna våra egna i fattigdom, utanförskap och misär. Folket först invandrarna sen.

Jag betalar full pris för akut tandvård de får den gratis.
jag betalar akutsjukvård med 350 kr...

Var är folkhemmet?
Var är solidariteten med de svaga?
Ska de svaga betala för de som kommer hit ?

Varför kan inte äldre som blivit arbetslösa få hjälp?
Varför ges det så mycket pengar till ny svenskar för att de ska ut i arbete?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.