jag

jag

tisdag 21 augusti 2018

valet 2018



årets val är annorlunda. framför allt eftersom det verkar börja bara någon vecka innan själva valet ska ske.
Få valaffischer, få lappar i brevlådan och få politiker.

Det är faktiskt skönt.
Frågan är dock varför det ser ut så här.

KD fick alla sina valaffischer förstörda, nerplockade och hot mot person. Helt sjukt.
Jag trodde vi levde i ett samhälle där vi har religionsfrihet, pressfrihet och politisk frihet mm.

SD har fått alla sina affischer bort tagna bla i tunnelbanan, media anser att det är ung vänster som gjort det. Det förvånar mig inte eftersom deras politik är spunnen ur åsiktsförtryck och åsiktsregistrering, mm i den kommunistiska historien vi redan glömt.

En grupp vilken det än må vara som ger sig på andras demokratiska rättigheter är inte för demokrati.
Således bör vi inte rösta på partier som står för åsiktsförtryck skadegörelse mm vilket parti det än må vara, och jag har verkligen ingen aning.

Tänk till du ska rösta snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.