jag

jag

söndag 1 maj 2016

Vem bestämmer vad vi ska tycka, äta och göra?

Korna måste bort de ökar klimat påslaget. Men vi kör fortfarande bil, vi har fabriker som släpper ut vi skiter själva....  Vem kom på att skylla klimat hotet på korna?

Du får cancer av kött, du åldras fortare av kött....
Ät ekologiska grönsaker, finns det ens?

Vem är det som vill att vi ska sluta äta kött?

I nästa reportage står det att man ska äta LCHF för att bli fri från övervikt, diabetes och värk.
det vill säga vi ska utesluta kolhydrater.

Då undrar jag vad ska vi äta?

Jag som gjort en gastirc by pas har fått hör att jag ska sluta med kolhydrater och inte äta grönsaker och frukt utan äta rött kött för att få i mig protein.

Vad ska jag äta om vi avlivar alla kor och kanske också grisar?

Vem bestämmer vad vi ska äta?
Varför sänker Arla hela tiden priset på mjölken?
Vem vill att Sveriges lantbruk går i graven?


Sakta, sakta piskas en rasistisk stämning upp i Sverige.
Det beror på att myndigheter favoriserar utländska medborgare framför svenska.
Varför gör man så?

Vem vinner på att vi får en SD- regering nästa val?
Vem betalar för att media, regeringen, myndigheter mm skall särbehandla invandrare så till den milda grad att ett hat sakta växer fram.

INGEN kan lura mig att det är svensson som blivit rasist.
Det är inte så.

Men hatet underblåses av media och av politikerna.
När stadsministern går ut och säger 1 maj att vi ska fixa 5000 lätta jobb för nyanlända analfabeter (mitt ord) då blir budskapet ett annat.

Jag hör vad han säger och jag är upprörd över att dessa stackars nyanlända som matstrejkar och inte vill bo där vi bor de ska få egna jobb. Varför då när vi inte ens kan ge folk från Sverige ett jobb.

Kan någon tala om för mig hur man ska kunna ge en kvinna i hiba som inte kan svenska och som släpar runt på alla sina barn OCH sin man vart hon ska plus en tolk, ett jobb?
Viket jobb är tillräckligt enkelt för henne?

Men man har äntligen fattat att vi dränkt vården i läkare som INTE kan tillräckligt med svenska.
Jag har mött läkare i hiba som vägrat undersöka min dotter. Jag har mött läkare som man inte hör vad de säger än mindre förstår, men vem vågar säga det för då är man rasist.

Det är bra med utländska läkare som talar arabiska eller persiska för alla dem som behöver en läkare som förstår dem på sitt språk.
Så länge den läkaren också följer etiken och inte ställer upp på kränkningar mot unga flickor så som oskulds undersökningar och annat trams.

Varför skall dessa nya människor få mer än min arbetslöse make i månaden?

Alla med lite mellan öronen förstår att man ställer grupper mot varann.

Varför sjönk min pension med 200 kr i år.

Hur tror politikerna att det känns att stå 27 år i bostads kö i Örebro för en lägenheter utanför gettot Vivalla och sen får veta att var femte lägenhet går till nyanlända?

Förstår man inte att det väcks ett hat mot invandrare, tyvärr drabbar det hatet även dem som bott här länge och som är en del i vårt samhälle och som kämpat för att få bli det.

Inte nog med det sen låter man Bin Ladin extremister komma hit och prata om smyg islamisering.
Samtidigt som myndigheter i Sverige bestämt att vi inte ska fira jul eller skolavslutning i kyrkan.


Till sist, varför i herrans namn låter vi detta ske?
Varför ifrågasätter vi inte det som sker?

Vi har fått en ny våldsvåg i Sverige. unga män som i grupp våldtar ensamma kvinnor.
Eller förföljer dem och kränker dem för att de inte bär slöja.

Brott mot gamla och sjuka har länge varit tabu bland "vanliga" kriminella men nu sker det med automatik.

Dessa brott som troligen utförs av ligor, sopas under mattan och har aldrig skett....

Någon skrek en paroll, Sverige åt svenskarna.
Jag håller med om vi med svenskar menar dem som bor och arbetar här.

Vi har fått veta i tv av myndigheterna att vi INTE ska ge till tiggare. Vi hjälper dem nu mera genom att ge pengar till vissa etablerade organisationer och vår regering ger miljontals kronor till Rumänien och Bulgarien.

Sen ser man på en dokumentär från dessa länder och får veta av en stadsanställd att pengarna som landet fått till Romerna gått till något annat.....

Så då lämnas Romerna utan pengar. Ingen hjälp i hemlandet och inga pengar i muggarna här.
Vem vill att de svälter ihjäl?

Så Sverige ska inte ha något jordbruk.

Vi ska se de nyanlända som bättre än oss själva.

Vi ska utplåna det svenska för att de ska känna sig som hemma.

Vi ska smyga in islam, någon dåre på tv tyckte vi skulle införa en muslimsk helgdag.

 Jag tycker vi gör det när judarna firar Jesu födelsen och muslimerna i Saudi inför en kristen helgdag typ påsk.

 Vi ska titta på medan dom jävla zigenarna svälter ihjäl.

Nej jag tycker inte Romer är några jävla zigenare, de är ett svårt prövat folk utan land.

Jag skulle också stjäla om mina barn svalt.


Nästa gång du hör eller ser nått på tv eller i media fundera på vem som vill att DU tänker i vissa banor.  Och varför?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.