jag

jag

torsdag 19 maj 2016

Min livförsäkring bilder från min trädgård


 spanskklockhyacint


Utan min trädgård hade jag inte orkat leva.
Om man har ett liv i kaos och smärta, så finns det dagar man funderar på att avsluta det.
Men så ser jag ut genom mitt fönster och kommer genast på bättre tankar.

I tre dagar har jag nu varit i min trädgård rensat ogräs, satt fröplantor jag dragit upp och petat ner lite andra frön här och där.

Det skänker sinnesfrid och det gör att jag kommer närmare Gud.
I dagarna kan jag se resultatet av de lökar jag satte i höstas.
 tulpan



 allium
Men en trädgård är så mycket mer, det är en oas där allt är planerat och ändå inte. Det är liv när det är som mest levande, det är skönhet och kärlek.
Vintergröna

Ormöga

Fänrikshjärtan

Brun näva

Allåkerbär

Rams

Prydnads apel

syren
 
 akleja rabatten





 
En båge av hjärtan en symbol för liv, kärlek och det vackraste som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.