jag

jag

måndag 9 maj 2016

Face Book





Jag har FB.
Jag skriver där nästan varje dag.
Jag berättar om vad jag gjort inne och ute.
Jag lägger ofta ut kort från min trädgård som motvikt till allt elände.
Människan behöver skönhet för att överleva i det fula runtomkring.


Så scrollar man vidare på sin vägg.
Det är en salig blandning.

Na skriver nyheter, Landsbygdsupproret och pensionsupproret får jag nyheter från.
Men också från två jordbrukare, var av den ena har en tam ko som tror hon är hund.

Kusinen lägger ut från sina crusingar.
En tjej lägger varje dag ut söta bilder på sin dotter.
En annan på sina hundar.
En tredje skryter med sina pianokunskaper och spelbegåvning, jätte kul att det går bra för någon.

Jag får massor från dem som oroar sig för islamiseringen precis som jag gör.
Jag får också hemska våldsbilder som jag inte kan titta på för då bryter jag ihop.
Stefan Löfven skriver lite om sitt liv och Ola Salo också.
Jon Henrik Fjällgren skriver om sitt same liv.

Ja det är en salig blandning och mitt i allt detta alla skämt teckningar och vitsar...

I bland orkar jag inte med face book.
jag vill läsa om vad mina vänner gör inte så mycket vad de avskyr.

Det blir för mycket. Tänk om alla kunde ta en dag då man bara fotade sitt liv.
Vackra bilder, sorgliga bilder vad som helst utom allt elände, det kan vi ta en annan dag för det tar ju aldrig slut.
Som idag då jag varit ute i min trädgård och tittat på allt som blommar



Jag har roat mig med att peta ner frön som jag hoppas skall gro när det blir regn.
ja kanske inte just dem på bilden för dem sådde jag i februari inne.
Vi har satt potatis ,morötter, lök och sallat i helgen. Nedan skörden förra året.


FB är och förblir både älskar och hatat, man kan ju dock inaktivera sitt konto när man tröttnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.