jag

jag

tisdag 24 november 2015

Vi närmar oss jul, en månad kvar.

Älskade, älskade Amaryllis, jag kan inte få nog av dessa. Tyvärr är Benfica död sedan länge.

Jag har haft adventsstjärnan uppe en vecka nu. Och julen har börjat smyga in steg för steg....

Julbaket är i full gång, ja faktiskt avslutat också. Dottern lägger sista handen vid de årliga biskvierna.
 vanliga med smörkräm och de vita med vitchoklad tryffel med konjak i.....
 Morotsrutor.
Nu är lussebullarna med vaniljfyllning i frysen, kattkakorna  som belv änglar i år och chokladrutorna redan i frysen.
Tomtarna i lampan  har dykt upp och jag har gjort en första julgrupp.
 


Julen kommer glida in en liten bit i taget fram till på fredag, då vi sätter upp alla tomtar och hela baletten utom granen.
Benfica är död men den vita  lever och blommar

I kväll ( och alla andra kvällar) värmer jag mig under en filt framför brasan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.