jag

jag

söndag 1 november 2015

Ryssland

Ryssland, landet med den blodiga historien.
För många svenskar var Ryssland det nya landet av mjölk och honung en gång i tiden.
De dog i Sibirien.

Kan man döma ett land för vad det varit?
För vad som gjorts?
Samma grymheter utspelade sig i Tyskland.
under kriget i forna Jugoslavien och på många andra håll i världen.

Ryska plan över vårt luftrum.
Ryska u-båtar i vår skärgård.
Vad vill Ryssland oss?
samtidigt dyker det upp allt fler bilder på ett överdånigt vackert Ryssland på min vägg på FB

https://www.facebook.com/stpetersburgguide/?fref=nf

Jag går in och läser om Vladimir Putin.
mannen som satt skräck i hela Europa.
Han som intog Ukraina.
Samme man har en fan sida på nätet som överträffar det mesta.
Han rider, simmar, klappar leoparder, jagar precis som alla andra.. eller?

Men när jag läser om honom inser jag att han är en omtyckt president.
Att han har folket med sig.


Jag vet inget om denne karismatiske man.
Hur kan han få folket med sig?

Kan vi lita på Putin?
En rysk björn?

Jag tror att det kommer en dag då vi måste det.
När allt här rämnat och den ende som återstår att vända sig till är honom.

NATO har sagt att de inte tänker hjälpa oss.
Själv tror jag att vi kommer stå inför ett tredje världskrig eller ett inbördes krig om några år.


Vad är lögn och vad är sanning i media.?
vem kan man lita på?
Endast Gud vet, om han nu gör det?

Det jag vet om Ryssland är inte mycket.
men jag vet att de lät mörda tsar familjen.
Att de som var rika då var ofantligt rika.
Att Ryssland då var en stormakten med kontakter rakt in i alla hov i hela Europa.

Att de var utmärkta guldsmeder, ja hantverkare. Att de låg långt fram i kultur och skönhet.
Få länder har så vackra byggnader som ST Petersburg.

Proletariatets övertagande gjorde landet svart och grått.

Men jag tror den tiden är förbi.
En fråga som återstår, för Ryssland ett propaganda krig mot oss?
Om i så fall varför?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.