jag

jag

söndag 8 november 2015

Höst på Huginvägen



Livet förbereder sig för sitt slut.
Snart skall det helt vissna ner och dö.
Jag är också livsled just nu.
Allt för många motgångar, en alltför trasig kropp.

Men tog ändå en promenad i min trädgård.
Egentligen älskar jag den glödande hösten, men den är passé nu.
Bara blåbären har löven kvar.

Entrén är vacker men dess skönhet håller på att falna

 Hösten är färgstark och slutgiltig.


 
 
Några vet varken ut eller in i den regnfattigaste månaden oktober på 100 år. Är det vår eller höst, blommorna tycks tveka.



 
 
Mest vilse är smultronen som blommar för fullt, men det finns inga bin som kan pollinera.
Självlysande och så vacker är detta ogräs. Ja den vita sorten drar man upp men dessa har jag sått för de är fantastiska snittblommor. nedan trädgårds rölleka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.