jag

jag

söndag 3 maj 2015

När allt gror och växer på Huginvägen.

I dag har jag skolat om Beriths tomater, Berith är Eriks fröken. Hon brukar dra upp och sälja tomatplantor till lärarna och för pengarna spelar klassen minigolf. I år fick hon inte upp några tomater så då gjorde jag en insats.
I dag har Erik och jag rensat ogräs i den rundarabatten vid altanen och planterat ut penséer.

Passade på att kolla runt i min trädgård idag då det inte är svin kallt ute.
Entrén ser ju inte så pjåkig ut eller hur?  Tulpanerna är jätte fina, men jag köpte inte röda utan vita och gröna, jaja så kan det gå.


 
 Under årens lopp har jag grävt mer mängde med lökar, tyvärr vill inte alla komma igen år efter år.
Men dessa kom i alla fall.

I bland hjälper det inte vad man sätter, naturen liksom tar över och gör något eget.
 
Men det blir kanske vackrast så?
 



 
Det är nu det är som vackrast och frodigast, den skira grönskan på nytt född.

 
Hjärtbergian blommar så vackert, men bara en stängel. Är annars inte så förtjust i denna växt.
 
Småttingar på gång.
 

 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.