jag

jag

fredag 26 oktober 2018

Utbränd -nya erfarenheter.



Jag är helt slut.
Jag är totalt orkeslös.
men i går var jag och tränade, tog en lätt runda och var lika slut som om jag kört i timmar. Men jag är glad att jag klarade en lätt runda istället för ingen alls.

I dag tog jag mina järntabletter och hoppas på att magen inte ska löpa amok igen.
Jag har orkat sporra min familj till att ta tag i det som är ute i trädgården, veden, gräset allt som skall vinterförvars.

Jag och maken har i dag städat huset, en bedrift värd ett nobelpris i fysik.
Jag har börjat på min lista över sånt som måste vara klart till jul.
Jag har således tagit mig i kragen och gått förbi tröttheten och skurat bakom badkaret.
Jag har dessutom tvättat rent kaminglaset maken askade ur..

Vi har bytt tassar på stolarna. Där tog det slut för min del.

I dag ringde f-kassan ang dottern.
Det blev ett konstigt samtal.
Jag hörde vad hon sa men kunde inte förstå ett enda ord.
Jag försökte lägga det på minnet men huvudet var som ett svart slukhål utan botten.
Jag tog pennan och började anteckna och mitt i visste jag plötsligt inte hur bokstäverna såg ut. Jag kunde inte skriva!

Maken frågade _vad sa människan?
Ingen aning...

Jag bad henne maila dottern de viktiga datumen.

Jag kan inte längre namnen på människor jag känner. Jag kommer i bland inte ens ihåg familjemedlemmars namn.

När jag skriver kastar jag om bokstäverna och vet då inte vad jag skrivit.

Jag måste vila. Måste men hur?

Foton: Hanna Johansson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.