jag

jag

måndag 1 oktober 2018

Hur man löser skiten i svenska akademin.



jag har ingen aning om mitt förslag ens går att genomföra men så här tänker jag.

Låt kungen, kronprinsessan och någon sakkunnig avsätta hela akademin och tillsätta en helt ny. Låt kungen vara ordföranden ett år eller så tills allt rullar igen.
Jag anser att den nuvarande akademin spelat ut sin roll och bränt sina skepp.
Akademin skall vara de Andertons snillen som är lite över oss andra som vet att uppföra sig och hålla rent framför egen dörr.

nu har man skyddat en brottsling, man har förnekat kvinnors rättigheter och lallat med en kändis
Hur ska vi kunna ha förtroende för den samlingen jönsar?
Hur kunde kvinnorna i akademin inte stötta sina systrar?

Nej ut med allihopa och in med nytt blod.
När jag skriver att jag tycker Göra Greider ska vara med så är det ärligt menat. Människan har pondus, är ordentligt påläst och har kunskapen (vill också se honom i kostym). Kanske kan man tillsätta Herman Lidqvist, Kerstin Ekman säkert finns det fler med litterära kunskaper.

Så ut med sittande församling in med kungen och Viktoria som helt enkelt väljer ny akademi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.