jag

jag

torsdag 30 juli 2015

Lycka är en katalog. Inte scrolla på internet

I dag kom den sista av de kataloger jag väntar mest på.
Cellbes, Atelje Margaretha, Linea, Och katalogernas katalog Gudrun Sjödén.
Hööks läser inte jag men dottern och Ellos och Jotex vet jag inte om de kommer i pappers upplaga i år. Är fotona lika dåliga som i fjol kan jag inte läsa den eller se vad jag evt vill köpa, vita blusar på vit bakgrund är ingen hitt för en gammal tant som jag med svag syn.

Hittade inget i just dessa men i Cellbes klädeskatalog fanns mycket.
Här några favoriter. Lång kofta va jätte modernt när jag gick i trean.
 Vida byxben och cowboy stuk var modernt när jag gick på högstadiet, jag gillar den stilen.
Kjol i möbeltyg ja faktiskt jätte snyggt, gillar den fast jag inte klär i brunt.
 
 
 

 Nästa katalog är en handarbetes katalog och alla som känner mig vet att jag gillar att brodera.
Tyvärr kan jag varken sy räknade korsstygn eller vanliga korsstygn så mycket faller bort.
 
 Jätte fin...



 Den här kan jag tänka mig att sy, lite orolig över att den inte är fållad, jag har inte lärt mig vika hörn än.
 
GUDRUN SJÖDEN.
WOW
VILKEN KOLLEKTION
Väcker ha-begär...


 vilka färger...

 
Undra varför gamla tanter blir mer och mer förtjusta i färg på kläderna, som ung hade jag bara svart och vitt.  Jag ÄLSKAR HÖSTEN, att få krypa upp i soffan med en bok eller ett broderi och tända en brasa och se ut på kylan och de fallande löven.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.