jag

jag

måndag 27 juli 2015

Nål och tråd en hobby

Denna regniga sommar har jag varit en hel del i min trädgård, men jag har också broderat mycket. det stillar själen och tömmer huvudet.

Handduken ovan broderade jag till Jon Henrik Fjällgren. Fjället är Mittåhamran.
Jag har broderat två retro kökshanddukar till min kusins dotter Zandra.

Nu har jag precis ritat av ett mönster till en kudde till henne.
runt motivet ligger garn förslag, den skall broderas i konstsilke, metall och moulinégarn.
Om ni tittar så ser ni att båda motiven är hämtade från samma original motiv jag har bara lagt till och dragit ifrån lite här och där så blir det något nytt.

Till mig själv syr jag en duk med fjärilar i varje hörn. Jag håller också på med den stor duk med åkervinda, den har jag hållit på med i flera år men om jag läger manken till så blir den klar i år.
Har också fållat de dukar Hanna köpte på vätternväveriet.

Nedan några alster som jag sytt tidigare.






 Hannas tomtar


Det är alltså begagnade eller gamla handdukar/linneservetter jag ger ett nytt liv.
Därför sitter ofta monogrammet kvar för det hör liksom till handdukens historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.