jag

jag

torsdag 13 augusti 2015

Det ligger i luften, hösten är på G

Gick ut i arla morgon och sniffade på luften.
Det luktar kall klar morgon.
Det luktar höst.

Jag älskar hösten, den är lagom på alla sätt och vis (dvs inte för varm, inte för kall)
Allt var sent i år, sommarblommorna kom nästan inte i gång förrän nu.

 
 
Det gör i och för sig inget, men jag saknade dem i min blomvas inne.
 
Nu blommar krassen som jag satte i maj/juni, men blomningen är skral och bladmassan nästan obefintlig
.Men desto mer blåbär blir det.
Hann inte äta sallaten i år, men det gjorde sniglarna istället dock ratade de amaranten som nu glädjer mig med sina fantastiska svansar.


 
 
Små skönheter som aldrig fick en riktig chans att växa sig stora.
Vi går mot höst, skogen är full av blåbär och kantareller.
Jag plockar dock inte svamp.
 
Hösten är vacker jag välkomnar den.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.