jag

jag

torsdag 30 juli 2015

Slaget om mjölken står NU idag, imorgon är det försent.

Slaget om vår natur, om vår mat om vår framtid står nu.
Inte imorgon inte på lördag, idag.


NU måste du ta ställning till om du vill dricka svenska mjölk, äta svenskt kött eller den mat EU vill att du ska äta.
EU håller på att utarma Sverige, de vill göra oss till en skogsfastighet i norr.
Ett billigt turistland vars vatten och skog man kan utnyttja som man vill.

Om vi inte har ett hållbart jordbruk här blir vi beroende av andra länder.
Se hur det är för Grekland. Hur det varit för folk i Ukraina när Ryssen ströp gasleveranserna.

Utan kossor, får och jordbruk blir vi ett skogsland med trä som levebröd.
Det räcker med ett litet vulkanutbrott på Island för att livsmedelstransporterna skall stå stilla i veckor.

Gör något nu.
Jag ringde Arla och sa vad jag kände att jag blir förbannad som konsument när de sänker mjölk priset
för jag vill dricka svensk mjölk.


Konsumenter: Arla Forum, 020-99 66 99. Våra telefontider är: Måndag - Fredag 09.00 - 12.00.

RING. JU FLER SOM RINGER ... TILL SLUT MÅSTE DE LYSSNA.

 Vi kan inte titta på medan vår livsmedelsförsörjning går i graven.
Kött och mjölk från andra länder håller inte samma standard som här.
I andra länder finns inte samma konsumentskydd, inte samma restriktioner för användning av medicin, bekämpningsmedel och konstgödsel som här i Sverige.

Du vet med andra ord inte vad du får i dig.
Det spelar kanske inte någon roll för dig, men dina barn och barnbarn....

Jag minns reportagen på 80-90-talet om barn i Chile som föddes med stora bröst därför att kyckling var billig mat och den matades med tillväxthormoner för att växa snabbare.

Jag minns kor som ligger och rycker därför att de fått kadavermjöl och på så sätt fått Jacob Creufeldts sjukdom. En sjukdom som går över till människor.
Om EU får som dom vill blir vi ett u-land. De flyttar jobben och produktioner dit de vill, vi offras på altaret för att Rumänien och andra fattiga länder skall få sina billiga varor sålda. Vi ligger så långt bort inom EU att de praktiskt taget skiter i oss, utom när det gäller att suga pengar ur oss. De vill väl stoppa vårt jordbruksstöd och ge det till någon annan typ Tyskland...


DU HAR ETT VAL IDAG. IMORGON HAR EU FÅTT SOM DE VILL.


Bilder från Kvinnersta naturbruksskola tagna av Hanna Johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.