jag

jag

lördag 6 december 2014

JUL PÅ HUGINVÄGEN

Jag är som alla vet handikappad. Lite halt, lite förvärkt och mycket trött.
Jag börjar därför min julstädning i augusti och den brukar vara klar med lite hjälp från familjen i början på november.
14 dagar innan första advent sätter jag upp adventsstjärnor och stakar. Dock inte i år då sonen i huset fyllt fönstren med krukväxter..

Julen börjar i köket, den smyger fram, först tomtarna i lampan över köksbordet, sen fönster dekorationer..


 En tidig julgrupp på köksbordet.



 En tomtelampa smyger in..


 Kryddhyllan får nya vänner..
Micron.
Vitrinskåpet i köket, nu är julen nästan fullbordad i mitt kök.
 


 Fredags kväll, bordet dukat med julporslin från WWF.
 Amaryllisar som blommar och fönsterdekorationerna dit satta
 På bordet en liten julby som växt med åren, från gåvor till vinster.
Tomtarna fick jag i födelsedagspresent av familjen.
Kvälls glögg med Erik..
 
 Vem har en paradhanddukshylla idag? jag har det..

 Så smyger julen vidare.. till hallen..



 Till vardagsrummet..
 Fönstret med mina nya julgardiner från Hemtex.
 
 
 Dotterns rum
 Duken jag ropade in på kyrkliga syföreningsauktionen i Asker.
Den är helt fantastisk!
 
 
 Jag älskar julen, jag älskar doften av glögg, kanel och ingefära.
Julklapparna kan göra detsamma, men ingen jul utan tomtar i alla vrår.
Men de senaste åren har jag inte kunnat motstå alla helt fantastiska Amaryllisar och andra underbara julblommor.
Tyvärr har jag inte lyckats få dem att överleva..
 Så vacker var den att det gjorde ont.





 I kväll sätter vi upp granen. Denna är dock från i fjol.
 Det kommer inte bli lika många julklappar i år.

 Granen kläs likadant varje år. Det är en tradition som min pappa började med, han såg julgranen i vitahuset på tv.


Önskar jag
er
alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.