jag

jag

söndag 28 juli 2013

Detta med kärlek 4


Min drömkille har alltid varit en kille som är lite mullig, med mörklockigt hår och bruna ögon.
Jag hittade på en drömkille när jag var i tioårsåldern han hette Dieter och han var hämtad ur boken “natt med häst”

När jag var 15 år fick jag äntligen åka till Högsjö folketshus och dansa.
Jag kom dit med vit brodyr blus svarta Warrick jeans och träskor.
Jag hade målat mig med svart mascara och där slutade min make up.
Håret var långt, gyllen brunt och lockigt.
Så här 35 år senare så kan jag väl säga att jag var mycket söt, men helt ovetande om det.

Jag minns inte vilket band det var som spelade, det skulle kunna vara Drifters…
Jag var egentligen helt malplacerad i den här miljön, men jag älskade den ändå!
Lokalen var rökig och trångt var det.
I garderoben stod Pelle Ståhl och han blev som en pappa för mig under lördags danserna.

Plötsligt såg jag honom, en liten mörk kille som att framme vid scenen.
Han var min drömkille!
Men han dansade inte!
När orkestern spelade upp no woman no cry tog jag mod till mig och bjöd upp honom.
Han sa ja!

Vi dansade två danser och jag var i sjunde himlen.
Än idag minns jag vad han hade på sig.
En vit vid skjorta blå jeans brunt bälte.

Jag gick hem till mamma och berättade.
Två veckor senare var vi i Vingåker, på konsum och handlade.
Morsan sa till mig “din drömprins står där borta och håller på med drickabackarna, han jobbar nog här”

Jag trodde henne inte utan går raskt runt hörnet och där står han!
Han ser upp på mig och tappar hela backen.
Jag försvinner raskt iväg i  takt med att golvet blir till en sjö…
Några år senare träffar jag honom på Augustibasaren och pratar lite med honom.
Han mindes mycket väl den där magiska kvällen.
Jag tror han hette Dean.
Han har fortfarande en plats i mitt hjärta.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.