jag

jag

söndag 30 september 2012

Att göra som Gud vill.

Att göra som Gud säger.
Alla är väl överens om att vi alla har en plan i livet.
Att det är vissa saker vi skall lära oss, när vi är här.
Jag tror på återfödelse.
Jag tror på att uppnå nirvana.

Fast jag bekänner mig till den kristna tron.
Många böcker har skrivits om hur man skall leva.
Hur man skall få allt man vill ha.
Hemligheten är en av de senare i raden av, nu skall jag tala om en hemlighet för dig.
Jag vet inte om livet består av så många hemligheter, det mesta är rätt uppenbart om man stannar upp en stund och begrundar livet.

Det här livet jag lever just nu, har varit svårt.
Det är mycket jag tvingats lära mig.
Jag har lärt mig leva.
Som barn var jag mobbad och vågade inte säga ifrån.
Här om veckan stod jag inför en grupp människor på ett möte om vår bygd
Och vågade säga vem jag är och vad jag tycker. Där var många från bygden, politiker, tjänstemän och folk från höga befattningar i stan.
Och jag vågade säga min åsikt hela tre gånger i en mikrofon.
Det är en lång resa, bara det.

Som barn var jag otroligt rädd om mina saker.
Men det här livet har tagit ifrån mig många av de saker jag älskat mest.
Jag har själv gjort mig av med de flesta av mina älskade böcker.
Jag har lärt mig att också skiljas från det som står mig närmast av allt jag påstår att jag äger, mina växter.
Livet har också tagit ifrån mig mitt vackra hår, som jag var så stolt över.
Min varma mjuka kropp är full av operations ärr och skavanker.
Men det som ändå är jag, min själ det består.
Mitt i allt detta är jag ändå jag.

Livet är så kort, att fylla det med saker och prylar är att förslösa det.
Livet är alla de stunder man njuter.
Livet är en enda lång lektion i att släppa taget.
Att göra som Gud säger.


För när man låter saker gå då kan det komma in något nytt.
Det är så vi utvecklas.
Vi lämnar något gammalt för något nytt.
Jag håller på att lära mig lämna.
För jag vill gå vidare.
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.