jag

jag

torsdag 26 april 2012

Skog blir äng

Under sommaren satte jag sommar blommor bara. Men med i bagaget från Brevens fanns en plastsäck med min fars aklejor.
Aklejor är mina favorit blommor.
Just dessa var mycket gamla, hämtade på torpen runt Breven innan de eldades ner och det planterades skog på tomterna.

Med facit i handen är jag mycket ledsen över att jag inte grävde upp rosorna också.
De kom från samma ställen och vinbärsbuskarna.
Jag fick i alla fall med mig ett gullregn, ett äkta.
De är i och för sig giftiga som bara den.
Vår entré, jag gjorde tappra försök att få in lite blomfägring, men det va inte mycket som växte bland tallrötterna.
I stort sett hela söder sidan låg i ständig skugga.
Det är okej för jag gillar inte sol, men det är inte mycket som växer i mörker.

Så i augusti ringde jag Kims vän Urban Johansson han kom med motorsågen.
Här tillsammans med svärfar Svasse Johansson från Högsjö.
Just på den här bilden är det två björkar som sågas ner på baksidan.
Jag blev evigt tacksam att jag tog ner dem när jag gjorde, för sen drog Gudrun fram och hela altanen blåste bort.
Hade de stått kvar hade vi haft dem över taket.

Bakom garaget fanns en rabbat, deit solen aldrig når. I hörnet en vacker syrenbuske, som aldrig blommade.
Jag funderade länge på vad vi skulle göra åt det.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.