jag

jag

onsdag 25 april 2012

2003 på våren

Det blev vår, en grå vår i vår trädgård. Nästan inga blommor mest sten faktiskt.
Ja, så här såg det ut i rabatterna.
Jag som är otålig orkade inte vänta.
Jag tjatade på gubben men se han var inte intresserad.
Så det blev till att plocka fram en gammal filt från garaget och välta över bumlingarna på och släpa ut dem på gräsmattan för senare funderingar.

Jag grävde om hela rabatten och tillsatte ny jord.

Jag hade också svårt med att det inte fanns någon klar avskiljning mellan vår mar och kommunens vid cykelbanan.
Det var fler än jag som hade problem med det.
När högstadiet hade gympa genade hela skolklasser genom vår tomt.
På baksidan vid altanen tjuvrökte några, okänt vilka.

Jag avskyr Ölandstok, naturligtvis fanns det regäla risbuskar av ovan nämnda sort vid entrén.
Bort, bort.
Det fanns lite att göra...
Men många ansåg att jag förstörde tomten totalt när jag sågade ner allt som växte, nästan.
Ni får själva av göra....

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.