jag

jag

tisdag 24 april 2012

En annan lång resa

Nu skall jag ta er med på en annan lång resa.
När jag började blogga, så började jag på Östernärkebladet. Där var själva idén att komma runt allt skitsnack om mig och min familj.
Alla visste så mycket om oss, som absolut inte var sant.
Jag tänkte att om jag själv berättade vem jag var och om mitt liv, så skulle skitsnacket upphöra, vilket det också gjorde.

Så sa Bengt ifrån, inget mer bloggande för någon.
Jag struntade i allt i ett bra tag.
men så i höstas började jag blogga här.
Jag började med endel av alla de bloggar jag skrev på ÖNB och så en del debatt inlägg.

Nu tänker jag fortsätta en resa i mitt liv med er.
Men det blir huset och trädgårdens resa.


genom min far har jag fått ett stort trädgårdsintresse.
Jag hade ingen aning om hur våldsamt det kan styra en, men nu fick jag erfara det.
Jag kom alltså från Brevens, en by mitt i skogen.
Hamnade i Odensbacken en by på slätten.
Tomten var dock en barrskog i mina ögon.
Jag kände mig instängd.
Ja så här såg det alltså ut på framsidan.

Den våren/vårvintern satt jag tjock och sjuk på en plaststol och sågade ner träd med grensåg.
Många av barrträden var döda och stod där bara som risruskor.
Två kryp enar syns inte på nedre bilden för jag sågade bort dem medan det ännu var snö.
De växte 2 m ut i vägen och posten kan inte ha varit glad.
Under de här första åren fotade jag allt som skedde i min trädgård och satte in allt med kommentarer i min röda trädgårdspärm, det var före datorn i vår familj.
Fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.