jag

jag

lördag 10 mars 2012

Kloka ord.

MED MINA EGNA ORD

Ju äldre man blir
Desto mer medveten blir man
över hur lite man kan och vet.
Och när man är riktigt gammal
Kan man inget och resten kommer
Man inte ihåg.

Akj -06
 
 
Ibland måste människor dö
För att man ska lära känna dem.
Det hade varit enklare
Medan de levde

Akj -07

Till kyven och sist
Är man ändå alltid ensam.

Akj -06

Med barn är det så
Att man alltid
Talar för döva öron.
Blott livet ger en
Erfarenhet att lyssna -06
 
Ensamhet är den kräsnes
Bästa sällskap
-07

Man måste våga veta vem man är,
Och stå för det.
-07

Somliga är alltid ensamma,
Även i en folksamling
-07

Det människor gör i väl vilja
För en
Är ofta det som en sårar mest.
-07

Att hitta nya vänner
Är svårare än att prova ut nya skor.
Blir de inte bra klämmer de bara.
-07

Det är inte all ensamhet
Som går att bota
Med sällskap.
-07

Dödens närhet
Får alla att vilja leva.
Även de som trodde de ville dö. Okt -07

Tro inte du är för mer än mig.
Inför döden är vi alla lika,
Fattiga, nakna och döda.
-07

Man måste våga tänka färdigt.
Den som inte tänker till slutet,
Kommer inte ända fram.
Maj -07
 

Hat föds ut ensamhet

Den värsta nakenheten
Är inte avklädd
Den är skinn lös

Det är inte ditt privat liv
Som är din integritet
Det är dina tankar.

Jag proklamerar
En jord
Ett folk
En mänsklighet
Vad har vi för val?

När du blottlägger dig själv
Blottlägger du din barndom


Gud gav oss blommorna
För att visa oss sin kärlek
Hur oändlig och vacker den är.

En rik man kan aldrig bli så sexig
Som en vanlig arbetare.

 Akj 08


 
Livet är så
Att det inte alltid blir
som man tänkt sig.
Erik 09
 

 
Endast intelligenta människor förstår
Hur lite de vet och kan.
De andra tror de kan och vet allt.
De som ser ner på andra
Är ofta inte värda att se upp till.

akj 09


Några ord av mig.

 
 

 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.